آهن رجال

قیمت میلگرد ، تیرآهن ، نبشی و ناودانی ، قوطی و پروفیل ، محصولات مفتولی ، شمش فولاد ، لوله و انواع ورق

آهن رجال

قیمت میلگرد ، تیرآهن ، نبشی و ناودانی ، قوطی و پروفیل ، محصولات مفتولی ، شمش فولاد ، لوله و انواع ورق

آهن رجال

آهن رجال مرجع قیمت میلگرد و آهن و سایر محصولات فولادی ایران. قیمت انواع میلگرد کارخانه های تولید میلگرد در ایران بصورت لحظه ای و روزانه در آهن رجال به روز رسانی می شود.
قیمت ورق , قیمت آهن , قیمت قوطی , قیمت پروفیل و سایر محصولات فولادی به صورت آنلاین در سایت آهن رجال منتشر می شود.
همچنین رسانه آهن رجال که شامل ویدیو و پادکست در زمینه آهن آلات و صنعت ساختمان می باشد نیز توسط آهن مشاور اداره می شود.
صادرات آهن آلات به کشورهایی همچون عراق، ترکیه، پاکستان، گرجستان، ارمنستان، افغانستان و ...

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۱
  • ۰

قیمت میلگرد روهینا

قیمت میلگرد روهینا دزفول جنوب به صورت انلاین در سایت آهنباکس منتشر و بروز رسانی می شود. با مراجعه به اهن باکس می توانید قیمت امروز میلگرد روهینا را مشاهده کنید.

کارخانه روهینا دزفول در استان خوزستان و شهر دزفول واقع شده که میلگرد تولیدی این کارخانه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

برای دیدن قیمت میلگرد روهینا می توانید از طریق آدرس اینترنتی زیر به صفحه کارخانه روهینا مراجعه و جدیدترین قیمت میلگرد دزفول را بررسی نمایید.

https://ahanbox.com/rouhina

عکس زیر مربوط به میلگرد تولید کارخانه روهینا می باشد

قیمت میلگرد روهینا

 علامت اختصاری میلگرد کارخانه روهینا ROUHINA می باشد. این میلگرد دارای استاندارد فولاد از آمریکا و انگلیس بوده و با اطمینان می توان از آن در اجرای انواع پروژه های عمرانی و ساختمانی استفاده نمود.

آهنباکس میلگرد روهینا را پیشنهاد کرده و شما می توانید از طریق ارتباط با کارشناس فروش میلگرد روهینا، اقدام به خرید این میلگرد از طریق سایت آهنباکس نمایید.

قیمت میلگرد

در سایت آهن باکس علاوه بر قیمت میلگرد روهینا، می توانید قیمت میلگرد سایر کارخانه های تولید میلگرد در ایران را نیز مشاهده کنید.

قیمت روز میلگرد به صورت لحظه ای و آنلاین در سایت اهن باکس...

جدول مشخصات میلگرد روهینا

WEIGHT OF EACH REBAR

(KG)

NUMBER OF PIECES PER BUNDLE

+/- 1%

BUNDLE WEIGHT (KG)

+/- 20KG

LENGTH (M)

SIZE

4.6

426

1960

12

8

7.3

268

1960

12

10

10.3

191

1960

12

12

14.2

138

1960

12

14

18.5

106

1960

12

16

23.2

84

1960

12

18

29

67

1960

12

20

35

56

1960

12

22

45

44

1960

12

25

57

34

1960

12

28

74

26

1960

12

32

میلگرد روهینا دارای استحکام کشش و استحکام تسلیم متفاوتی به ازای سایزهای متنوع می باشد و در تولید این میلگرد از فولاد نوع ST 5S p استفاده شده.

قیمت میلگرد روهینا را در سایت اهنباکس مشاهده کنید...

  • آهن رجال
  • ۱
  • ۰

استاندارد های مشخصات و آزمایش ها بر روی میلگرد

آزمایش های استاندارد میلگرد شامل آزمون هایی هستند که تا حد امکان بر اساس مشخصات و آزمایش های موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران تهیه شده اند. در مواردی که استانداردهای ملی ایران در مورد برخی از آزمایش های استاندارد میلگرد تدوین نگردیده اند می توان از استاندارد های بین المللی استفاده نمود.

آزمایش های استاندارد میلگرد

انواع آزمایش های استاندارد میلگرد

  1. آزمایش کششی میلگرد
  2. آزمایش کششی بعد از خم کردن و باز کردن خم ( برای میلگرد و سیم به قطر کمتر از ۹ میلی متر)
  3. آزمایش خم کردن و باز کردن خم
  4. آزمایش پیوستگی میلگرد با بتن (آزمایش تیر)
  5. آزمایش پیوستگی میلگرد با بتن ( آزمایش بیرون کشیدن میلگرد)
  6. آزمایش وصله های جوش شده میلگرد
  7. آزمایش خستگی میلگرد
  8. آزمون تعیین ترکیب شیمیایی میلگرد
  9. آزمون سنجش ابعاد و وزن

در ادامه اشاره ای به آزمایش های استاندارد میلگرد که از اهمیت بیشتری برخوردار هستند می شود:

آزمایش کشش

آزمون کشش باید مطابق استاندارد ملی ایران به شماره ۱-۸۱۰۳ انجام شود. در این آزمون برای تعیین میزان درصد ازدیاد طول کلی در حداگثر نیرو، بایستی نشانه گذاری هایی با فواصل مساوی بر روی طول آزاد نمونه آزمون ایجاد شود. فاصله میان نشانه گذاری ها باید۵، ۱۰ یا ۲۰ میلی متر متناسب با قطر میلگرد انتخاب شود. برای تعیین ویژگی های کششی، میزان سطح مقطع اسمی میلگرد باید در محاسبات مورد استفاده قرار گیرد.

آزمون خمش

آزمون خمش نیز باید مطابق استاندارد ملی ایران به شماره ۱-۸۱۰۳ انجام شود. نمونه آزمون باید تا زاویه ای بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ درجه حول فک خمش، متناسب با قطر میلگرد خم شود.

آزمون خستگی

آزمون خستگی باید مطابق استاندارد ملی ایران به شماره ۱-۸۱۰۳ انجام شود.

آزمون تعیین ترکیب شیمیایی میلگرد

بطور معمول تعیین ترکیب شیمیایی مطابق استاندارد ملی ایران به شماره ۱۰۹۷۹ انجام می شود. درصورت وجود اختلاف نظر  در مورد روش مورد استفاده، ترکیب شیمیایی بایستی از طریق یک روش مرجع مناسب که در استاندارد ملی ایران شماره ۱۰۹۷۹ ارائه شده است، انجام شود.

آزمون سنجش ابعاد و وزن

نمونه مورد ارزیابی ابتدا از نظر ابعاد و اندازه های مورد نظر، توسط وسایل سنجش دقیق اندازه گیری شده و با مقادیر ابعاد و رواداری میلگرد مطابق جداول استاندارد میلگرد و رواداری میلگرد ارزیابی می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آزمایش های استاندارد میلگرد می توانید به استانداردهای ملی ایران به شماره های۳۱۳۲، ۱۷۹۷،۱۰۱۶ و ۱۰۱۴ مراجعه ننمایید.

فراوانی علم و آگاهی همواره بر شما جاری باد.
  • آهن رجال
  • ۱
  • ۰

تعریف استاندارد میلگرد ۳۱۳۲

استاندارد میلگرد ۳۱۳۲ یک نشریه استاندارد در مورد میلگرد های فولادی گرم نورد شده برای استفاده در بتن مسلح می باشد که اولین بار در سال ۱۳۶۹ تدوین شد و اینک این استاندارد به استناد بند یک ماده ۳ قانون اصلاح قوانین و مقررات ملی استاندارد ایران، به عنوان نشریه استاندارد میلگرد منتشر می شود و جایگزین نشریه استاندارد میلگرد منتشر شده در سال ۱۳۸۱ شده است.

استاندارد میلگرد 3132
هدف

هدف از تدوین این نشریه استاندارد، تعیین ویژگی ها وروش آزمون میلگرد های فولادی گرم نورد دیده  به شکلمیلگرد ساده و آج دار برای استفاده در بتن مسلح می باشد.

دامنه کاربرد

این استاندارد برای میلگرد های فولادی گرم نورد دیده بصورت شاخه ویا کلاف کاربرد دارد و برای قلاب های مورد استفاده جهت بلند کردن و حمل و نقل محموله های مختلف نظیر قطعات بتنی سنگین و نیز جهت میلگرد های مورد مصرف در بتن های پیش تنیده کاربرد ندارد.

محتوا

محتوای استاندارد میلگرد  شامل موارد زیر می باشد:
• اصطلاحات و تعاریف استاندارد در مورد میلگرد
• انواع نماد های استانداردمیلگرد بکار رفته در نقشه های محاسباتی و اجرایی وروابط محاسباتی مرتبط بامیلگرد
• طبقه بندی انواع میلگردهای ساده و آج دار
• ویژگی های کششی، مکانیکی و خمشی میلگردها
• ویژگی های جوش پذیری در میلگرد
• ضوابط نمونه برداری از میلگرد

این استاندارد در کنار دیگر مباحث مقررات ملی ساختمان در مورد میلگرد، شامل مبحث نهم مقررات ملی ساختمان و مبحث دهم مقررات ملی ساختمان مرجع های قابل استناد برای استفاده از میلگرد در مباحث طراحی، تهیه نقشه های اجرایی، اجرا و نظارت می باشند.

مخاطبان عزیز سایت آهنباکس در صورت تمایل می توانند برای دریافت رایگان فایل پی دی اف استاندارد میلگرد۳۱۳۲ از طریق آهن مشاور با تیم فنی کارشناسان آهن باکس تماس گرفته  و این نشیه را تهیه کرده و  با تیم مشاوره سایت سوالات و مشکلات خود را مطرح نمایند.

فراوانی علم و آگاهی همواره بر شما جاری باد.

  • آهن رجال
  • ۱
  • ۰

آنالیز قیمت میلگرد مصرفی ساختمان

آنالیز قیمت میلگرد در یک پروژه ساختمانی یکی از ارکان مهم آنالیز ساختمان به ویژه در قسمت آنالیز اسکلت بتنی ساختمان بشمار می رود.

برای آنالیز قیمت میلگرد ابتدا بایستی مقدار میلگرد مصرفی ساختمان مشخص گردد، که این مسئله به دو روش قابل اندازه گیری می باشد:

  1. روش محاسبه سرانگشتی میلگرد: همانطور که در مقاله های پیشین آهن باکس در مورد محاسبات سرانگشتی ساختمان بطور مفصل شرح داده شده است برای تعیین وزن میلگرد مورد نیاز یک ساختمان می توان بر مبنای تعداد طبقات و زیربنا از یک تقریب مناسب استفاده کرد که عبارتست از، به ازا هر متر مربع زیر بنا، میلگرد مورد نیاز بین ۳۵ تا ۶۵ کیلوگرم در نظر گرفته می شود.
  2. متره دقیق میلگرد بر اساس نقشه های اجرایی: در این روش محاسبه دقیق مقدار میلگرد مصرفی یک پروژه منوط به تهیه نقشه های کامل اجرایی آرماتور بندی می باشد. این نقشه ها شامل نقشه های فونداسیون، ستون، تیر و سقف می باشد. مزیت این روش نسبت به روش اول در این است که سایز میلگرد مصرفی ساختمان به تفکیک قابل محاسبه می باشد.

لیستوفر میلگرد

برای آنالیز قیمت میلگرد در یک پروژه ساختمانی پبشنهاد می شود که از روش دقیق آنالیز که به روش متره کردن انجام می شود استفاده گردد.

بدین منظور می توانید از جداول آماده که توسط نرم افزار اکسل تهیه شده استفاده کنید و مقدار میلگرد ها را به تفکیک سایز در ردیف های جدول ثبت کنید.

این جداول با نام جدول لیستوفر میلگرد شناخته می شوند. سپس با استفاده از جدول اشتال وزن واحد هر میلگرد را در ردیف های دیگر جدول یادداشت کرده و سپس با انجام یک عملیات ضرب ساده متراژ میلگرد مورد نیاز را در وزن واحد آن ضرب کرده تا وزن میلگرد محاسبه شود.

در ادامه یک نمونه از جدول لیستوفر میلگرد برای آشنایی بیشتر ارائه شده است. برای تهیه جداول خام و تکمیلی تر می توانید به دانشنامه آهن باکس مراجعه نمایید ویا از طریق آهن مشاور با کارشناسان فنی آهن باکس تماس گرفته و جداول را بصورت رایگان تهیه نمایید.

آنالیز قیمت میلگرد

پس از تکمیل جدول لیستوفر کافی است به منوی میلگرد در صفحه اصلی آهن باکس مراجعه کرده و قیمت به روز رسانی شده میلگرد را بر مبنای کارخانه مورد نظر و به تفکیک سایز انتخاب کرده و در مقدار میلگرد مورد نیاز که در جدول محاسبه شده، ضرب نموده تا قیمت میلگرد محاسبه و آنالیز قیمت میلگرد پروژه انجام شود.

در صورت هرگونه سوال در نحوه متره کردن و نحوه استفاده از جدول لیستوفر از طریق آهن مشاور در صفحه اصلی سایت آهن باکس با کارشناسان سایت تماس بگیرید.

تیم فنی آهن باکس همیشه در کنار شماست.

  • آهن رجال